dijous, 27 de maig del 2010

Mines. Serralada de Marina



LES MINES DE LA SERRALADA DE MARINA.
Introducció històrica i arqueològica. Marc geològic, geogràfic i medi natural. Catàleg de cavitats artificials (Vol. I)
(2000) 172 p., portada i contraportada foto. col., 25 fig., 4 map., 13 foto. b/n., 54 foto. col., 13 topo.; 297x212 mm.
Ed. Grup d'Espeleologia de Badalona

Salutacions: Maite Arqué i Ferrer, Francesc Martos i Aguilera, Hilari Moreno i Castelló.


Coordinació: Francesc Alfambra. Enric Porcel
1. LES MINES D’AIGUA, UN NOU ÀMBIT D’ESTUDI MULTIDISCIPLINARI / Francesc Alfambra i Domínguez


2. EL SUBMINISTRAMENT D’AIGUA A LA CIUTAT ROMANA DE BAETULO / Pepita Padrós i Martí.


3. - LA MINA DE LA FUENSANTA DEL MONESTIR DE SANT JERONI DE LA MURTRA I LA GESTIÓ DE L’AIGUA A LA CARTOIXA DE MONTALEGRE / Joan Rosàs i Reverté.

4. - LA MINA DEL COMÚ I EL SUBMINISTRAMENT D’AIGÜES A BADALONA EN ELS SEUS INICIS D’EXPANSIÓ / Jaume Suñol i Sampere.

5. - ELS LLADRES DEL POU / Josep Mª Cuyàs i Tolosa.

6. - RECORREGUT INICIÀTIC PER BADALONA (1968-70) / Francesc Alfambra i Domínguez

7. - MARC GEOLÒGIC / Jaume Mas i Moiset.

8. - MARC GEOGRÀFIC I MEDI NATURAL / Francesc Alfambra i Domínguez

9. - LES FONTS DE LA MUNTANYA. ANÀLISIS DE L’AIGUA / Mª Lluisa Forcadell i Berenguer.

10. - LA MINA DE CA L’ALEMANY / Francesc Miret i Pérez.


11. - LA MINA DE CA L’ARQUER / Enric Porcel i Caro.


12. - LA MINA DE CAN TÀPIES / Francesc Alfambra i Domínguez

13. - LA MINA DE LA FONT D’ALBA / Enric Porcel i Caro

14. - LA MINA DE COURE DE LA COSCOLLADA DE L’AMIGÓ / Francesc Alfambra i Domínguez


15. - LA MINA DE LA GALENA DE SANTA COLOMA DE GRAMENET / Enric Porcel i Caro




16. – LES GUIXERES DE MONTGAT. ANTECEDENTS HISTÒRICS / Francesc Miret i Pérez

17. – ESTUDI GEOMORFOLÒGIC DEL TURÓ DE LES BATERIES / Jaume Suñol i Sampere.

18. – LA MINA DE CAN BOADA / Jaume Suñol i Sampere.



19. – LA COVA DE LA PEDRA / Jaume Suñol i Sampere.

20. – LA COVA DE L’EMBUT / Jaume Suñol i Sampere.

1 comentari:

  1. Muy buen libro, aconsejable para todo estudioso de minas de agua y aprovechamientos hidricos.

    ResponElimina